Een van de belangrijkste redenen waarom ondernemers het lastig vinden om door te groeien is omdat ze te veel verschillende petten dragen!

Ze doen alles zelf in hun bedrijf, ze ZIJN het bedrijf!!!

Het is een gevaarlijk fenomeen waar veel ondernemers last van hebben. Dus wat begint als een soort “superheld ondernemer” slaat uiteindelijk om in stres en het onmogelijk kunnen volhouden van al het werk dat moet gebeuren.

Het is slimmer om een aantal getalenteerde en net zo gedreven mensen om je heen te verzamelen dan om alles zelf te willen doen.

Beginnen met taken uit handen geven is misschien nog wel het lastigste.

In gesprekken met ondernemers over dit onderwerp, blijkt dat het grootste probleem van taken uit handen geven, is dat men gewoon niet weet waar te beginnen. Ze doen immers al zo lang alles zelf en hebben hun eigen manier van werken, het idee dat iemand anders het wellicht ook zou kunnen ( en waarschijnlijk zelfs sneller) is iets waar men echt even aan moet wennen. Maar juist door het inzetten van een professional die structuur aan kan brengen en handige tools in kan voeren kan enorme tijdswinst geboekt worden.

Uiteraard kan deze professional ook niet alle taken zelf, maar door een eigen netwerk van VA’s en specialisten weet hij of zij wel de werkzaamheden zo te coördineren dat er voor de ondernemer weer tijd vrij komt om vooral met klanten bezig te zijn. Kortom, door inzicht en meedenken in slimme oplossingen en doelstellingen komt er weer ruimte voor groei en een structuur in het dagelijks werk.

25 taken die je uit kan besteden aan een online business professional:

  1. Opzetten van e-mail marketing systeem
  2. E-mail verwerking / filteren
  3. Klant afspraken maken
  4. Opvolging richting klanten / prospecten
  5. Algemene telefoontjes plegen
  6. Agenda management
  7. Databestanden managen
  8. CRM systeem bijhouden
  9. Onderzoek voor blogs, nieuwsbrieven, etc.
  10. Persoonlijke marketing ( attenties klanten, personeel, verjaardagen)
  11. Hotel en vlucht boekingen
  12. Uitwerken van podcasts, audioboodschappen
  13. Notuleren opgenomen meetings
  14. Rapportages maken ( sales, taken, KPI’s)
  15. Presentaties maken
  16. Meetings organiseren
  17. Team van professionals samenstellen (sourcen)
  18. Opzetten van sociale media kanalen
  19. Sociale media kanalen bijhouden
  20. Blogs publiceren
  21. Input voor blogs zoeken
  22. Reageren en filteren van reacties op blog berichten
  23. Algemene afhandeling van aanvragen / support
  24. Link building
  25. Reageren op forums voor meer traffic naar website

Uiteraard vragen sommige van deze taken om een specifieke training. Indien een online professional deze skills nog niet heeft, is hij of zij meestal wel bereid om hierin te investeren en dit voor jouw bedrijf in te zetten. Mocht het te specialistisch zijn, dan zal in ieder geval de coördinatie uit handen genomen kunnen worden en je hiermee een heleboel tijd kunnen besparen.

6 tips om te werken met een online business professional:

  • Wees duidelijk in je verwachtingen aan het begin van de samenwerking om misverstanden te voorkomen
  • Begrijp dat deze zelfstandig professional geen werknemer is. Hij/zij is ook ondernemer die jouw bedrijf vanuit een ander perspectief bekijkt. Je mag hem of haar zien als jouw businesspartner.
  • Online business professionals hoeven niet op micro niveau gemanaged worden. Je betaalt voor iemand die niet super veel supervisie nodig heeft door de ervaring van haar/zijn kant.
  • Online business professionals zijn er om je te helpen op zowel strategisch als uitvoerend niveau, waardoor je tijd en kosten bespaart met als doel het resultaat te verbeteren en omzet te verhogen.
  • Probeer vooruit te plannen en communiceer deadlines. Als iets urgent is, zal een Online business professionals haar/zijn uiterste best doen, maar het is niet altijd mogelijk om spoedtaken op te pakken.
  • Online business professionals werken niet altijd op ‘normale’ werkuren. Wees ervan op de hoogte dat taken niet perse overdag tijdens de werkweek uitgevoerd worden.

Download gratis e-book:

ebook_drukke_ondernemer

Wij gebruiken cookies om jouw websitebeleving te verbeteren. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Op deze manier verzamelen we nuttige informatie zodat we het gebruiksgemak kunnen vergroten en je relevante content kunnen aanbieden!. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Voor meer gedetailleerde informatie verwijzen we u naar onze privacy verklaring op de website.

Sluiten